Šiaurės Italija. pt5

10152430_471022086330777_2827303112361865595_n

2014.04.07

08:10
Kėlėmės anksti, nes laukia kelias į Veroną. Puode verda…. …vot ir ne makaronai! Tiršta grybų sriuba. Reikia juk paįvairinti maisto racioną. Šiandien Alto Adidžėje bus saulėta – nesimato anei debesėlio. Gaila, kad teks išvažiuoti.

09:03
Mikliai susikrovėme daiktus ir jau pakeliui link Veronos. Užmatėme kaip purškiamos obelys. Stabtelėjom įamžinti. Gerai, kad čionykščiai vyndariai šitaip nesielgia. Važiuojam toliau. Aplink kerintys vynuogynų kalnų šlaituose vaizdai.

1505245_471020422997610_8588771203828433994_n19:08
Veronoje atvažiavome tiesiai prie viešbučio. Tik va, neleido dar daiktų kambarin neštis – tik nuo 14val. Tiek jau tikrai nelauksime. Viešbutyje pasigauname internetą ir bandome aiškintis, kaip čia be mašinos į parodą nusigauti. O pasirodo, kad tai gana paprasta – apie 400m nuo viešbučio yra stotelė, nuo kurio į parodą kas 15 minučių veža nemokami parodos autobusai. Automobilį su visais daiktais palikome aikštelėje prie pat viešbučio, o patys išdūmėme link Veronos parodų rūmų. VinItaly LABAI skiriasi nuo praeitos parodos, kur buvom. Dyyydelė teritorija, kurios 99% užima Italijos vyndarių stendai. Nustebino ir lankytojų gausa. Dar labiau nustebino, kad dauguma jų išties nepanašūs į šios sferos profesionalus – dar tik rytas, pirmadienio, o jau gausu įkaušusių. Vyndariams žinoma tai ne itin patinka, tad pirmasis kontaktas būna gana šaltas ir reikalai pasikeičia tik prisistačius ir paplepėjus apie gėrimus. Kai jau tampa aišku, kad čia atėjai ne apsvaigt, atsiranda kita kalba, kiti gėrimai ir kitas bendravimas. Išties patiko šviežūs Farnese vyninės vynai. Padaryti taip, kad žinovui, net ir stengiantis, nebūtų kaip prikibti dėl kokybės, tačiau itin turėtų patikti tik pradedantiems pažintį su vynu. Atsisveikindami su Urs Vetter iš Alois Lageder sakėm, kad susimatysim VinItaly. Nesitarėm nei laiko, nei vietos. O susitikome, kai vienu metu nusprendėme paragauti Pjemonto (ir visos Italijos) elito – Vietti. Kai bastėmės po Europos vynuogynus su Tikrasis Vyno Kelias komanda, buvome užsukę pas šiuos šiauriečius. Tada išties nuskilo, kad gavome paragauti ne tik esamų prekyboje vyno derlių, bet ir10171089_471020696330916_4308920882300627022_n galybę pavyzdžių iš bačkų. Jau tada 2010ųjų metų derliaus vynas pasirodė ypatingas. Tačiau dabar šie vynai gerokai labiau susiformavę (kartu su R. Parkeriu vynus vertinęs A. Galloni juos suvertino neįtikėtai aukštais balais, o Barolo Ravera apdovanojo 100/100). Labai įdomi patirtis. Na, ir pirmas paskanautas šimtabalis vynas. Iš anksto neturėjome susiplanavę susitikimų, tad rinktis, ką ir kada ragausime galėjome laisvai. Buvome ir Kampanijos stende, kur sutikome nemažai pažįstamų veidų iš kovo vidurio kelionės į Italijos pietus. Keletas vynų išties paliko labai neblogą įvaizdį. Neužmiršome aplankyti ir tų, pas kuriuos kadaise esame su viena ar kita kompanija svečiavęsi. Malonu vėl susitikti. Daugiausia marširavome Toskanos bei Pjemonto stenduose. Lengvesnius vynus pasilikome rytdienai. Iš parodos taipogi važiuoja tas pats autobusas ir parveža iki aikštelės netoli viešbučio. Parodos metu kursuoja net 6 skirtingos linijos tokių autobusų, tad sklandus susiekimas užtikrintas nuostabiai. Persirengėme ir tuoj eisim apžiūrėti Veronos. Nuo viešbučio iki senamiesčio apie 2km, bus proga prasivaikčioti. Lauke išties šilta, tad kyla klausimas dėl švarko reikalingumo.

1237663_471021216330864_5710647779653013227_n01:32
Netoli Veronos senamiesčio užmatome iškabą Pizzeria Bella Napoli. Susižvalgome ir su kolega nusprendžiame, kad gal ir nieko variantas vakarienei. Žmonių sėdėjo gal kokie 4, tad kažkaip nedrąsu (juk geresnėse vietose dažniausiai sunkiai vietą ir surasi). Padavėjas palydėjo į salės gilumą ir nurodė konkretų staliuką, prie kurio sėstis. Pasirodė keistoka. Vos spėjo mums atnešti užsisakytą butelį Soave Classico, kai tiesiog plūste ėmė plūsti žmonės. Neilgai trukus restoranas jau buvo artipilnis. Picos gana skanios, bet perdėm nesužavėjo. Jau ketinome eiti toliau, kai pro duris įėjo Vaidotas bei Žygis iš Burbulio Vyninės. 10003314_471021672997485_7866712576283373304_nPasirodo, kad čia viena geriausių picerijų Veronoj ir ją kompanionai pažįsta puikiai. Tad vakarą tęsėme kartu. Pasirodo, kad ne tas picas užsisakėme – skaniausios čia klasikinės Neapolietiškos. O mes užsisakėm kažkokias tai „mandrybes“, kurių nė pavadinimų dabar neatmename. Vyną pakeitė Aperol Spritz‘ai. Labai gardus dalykas. Gaila, kad tik mūsų šaly vis dar tik kur ne kur jų gauti gali. Vakaro kompanionai užrodė jaukų barą, kur ne tik Spritz‘ai gardūs, bet ir taurėmis pilstomas šampanas. Mėgaujamės. Paskiau kompanionai patraukė link viešbučio, na o mes dar į senamiestį pabandyti fotokameromis įamžinti dailiai apšviestą Romeo ir Džuljetos miestą. Negalime atsistebėti nuo vidurnaktį veikiančių parduotuvių gausos. 10175067_471022062997446_927251047134263182_nAišku, jei ne paroda, jos tikrai būtų uždarytos. Gatvėse gausu personų iš parodų rūmų. Ir visose (taip, VISOSE) vitrinose yra prikaišiota vyno butelių: ar tai optika, ar ledainė, ar knygynas, ar rūbų parduotuvė, kirpykla, ar vaistinė. Šiomis dienomis miestas tiesiog pritvinkęs vyno sferos žmonėmis ir prekybininkai visom išgalėm nori jų dėmesio. Stabtelim dar atsigaivinti Spritz‘ais. Kelias link viešbučio kažkaip neprailgsta ir neužilgo jau namie. Keista. Juk dažniausiai nuo namų iki baro nueinama kelissyk greičiau, nei kad iš baro namo…